onsdag 15 oktober 2014

Guamal!

Äntligen i Colombia igen!!

Bogota gav mig dock inget trevligt välkomnande... Regnperioden började samma dag som jag anlände.  Som tur var skulle min svärmor göra mat till en fest i byn Guamal, där det är betydligt varmare. Vi kombinerade alltså nytta med nöje, glada var vi men gladast var nog svärmor! ;) Måndag var helgdag, så i lördags åkte vi ner via Villavicencio till Guamal... Riktigt härligt!  Nu får alla svenskar känna sig lite avundsjuka! :P

Väl framme i Guamal började vi genast med förberedelserna inför festen som skulle vara dagen efter. På söndagen lagade vi klart all mat, sedan var vi lediga! :)

Här kommer lite bilder från Guamal!
Pa väg till Guamal säljs det annanas och vattenmelon utmed n¨stan hela vägen. Inte helt fel när kvinnor säljer en pase med uppskuren/kall annanas! Galet gött! :D

I varje liten by i Colombia finns alltid en park, och nástan alltid en kyrka precis bredivd. Blev lite betagen av detta träd, ser háftig ut!

Hár med min svármor, Carlos, en ván till familjen och carlos styvfar Luis! :)

I Guamal bodde vi hos nagra vánner till familjen... Här pa bilden är dottern i familjen. jag fick lära henne göra limecheesecake, en riktig hit blev de! 
<3

Advokadoträd.. Full av avokado, rena lyxen ju! :D
Som sagt, nytta och nöje... Här har vi fylla kyckligfiléer! Mums! :)
Här sitter vi nöjda efter att alla gäster hade gått! :)
Fyllda kyckligfiléer, marinerad nötfilé, tropisk sallad med mango kiwi etc och en tårta som kallas "tres leches"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar