fredag 23 augusti 2013

Barranquilla!

Hallå i stugan!

Äntligen har jag hittat wifi, så nu kommer en uppdatering!

Just nu sitter jag på ett café och det är säkert 35 grader. Man orkar knappt äta mat, men jag dricker säkert flera liter om dagen. Inatt sov jag kanske 3 timmar, först och främst pågrund av värmen men också tack vare grannfejden utanför fönstret. Jag har aldrig hört människor skrika så högt, hahaha.

Jag och Carlos är här i Barranquilla på en tävling i matlagning, som var igår. På söndag får vi se vem som vann, Carlos tror inte att han kommer vinna, men vem vet? ;) Resten av veckan är det en matmässa där kockar från hela Sydamerika lagar mat och lär ut.

Jag fick ett fint välkomnande med ballonger och blommor hos Carlos familj. Om inget annat känner man sig väldigt speciell. Inte för att jag behöver det, som blond och blåögd är man som en utrotningshotad tiger. 

Här kommer lite foton från allt möjligt! Disfrútalo! :) 

Välkomstparty ala famila Colmenares 

En tur till parken imitt nya barrio (område, hood). 

Carlos vänner hade gjort en skylt...

Carlos ska flyga för första gången! Mot Barranquilla! :D

Man blir galet törstig i värmen, perfekt för att testa alla de 100000000 olika gaseosas.. 
 .
Den Colombianska maten är helt ok, men... Haha... Jag saknar redan maten där hemma! ;)
Här ska Carlos tävla mot 7 andra elever från olika skolor i Colombia

Kocken i orange är Carlos lärare i matlagning, bredvid honom (i vitt) är min egen mästerkock! ^^











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar